preskoči na sadržaj
Zanimljivosti

Europski dan 112

Na današnji dan, 11. veljače u EU-u se obilježava Dan jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112. Poziv na broj 112 besplatan je u svim državama članicama EU-a zahvaljujući zakonodavstvu EU-a donesenom 1991.


Besplatnim pozivom na broj 112 u bilo kojoj državi članici Europske unije možete zatražiti pomoć hitnih službi (policije, vatrogasaca, hitne medicinske službe).

Sustav 112 u Republici Hrvatskoj uspostavljen je 2005. godine temeljem Odluke Vijeća europskih zajednica o uvođenju jedinstvenog europskog broja 112 iz 1991. godine. Sustav 112 djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite i osigurava neprekidno (365/24/7) zaprimanje dojava o neposrednim i nadolazećim opasnostima, koordinaciju hitnih službi te provedbu uzbunjivanja građana kojom se skreće pozornost na opasnost s pružanjem informacija o vrsti opasnosti i mjerama koje je potrebno poduzeti.

U Republici Hrvatskoj je moguće zatražiti pomoć, osim na klasični način putem telefona, i putem SMS poruke ili telefaks porukom upućenom na broj 112, a postoji i mogućnost automatskog poziva na broj 112 iz vozila (e-call.)

Sustav 112 temeljem utvrđenih standardnih operativnih postupaka, protokola ili sporazuma omogućava između ostalog i lociranje pozivatelja u hitnoj situaciji, hitan prijevoz zrakom ili morem ozlijeđene ili oboljele osobe kao i timova za traganje i spašavanje te organa za transplantaciju, što je u nekim situacijama od iznimnog značenja.

Sustav 112 operativno se sastoji od dvadeset županijskih centara 112 koji zaprimaju hitne pozive i Operativnog centra civilne zaštite, koji operativno prati i koordinira rad županijskih centara 112.
 

Osnovne prednosti i značajke broja 112:
 

  • pozivatelj ne treba poznavati telefonske brojeve te strukovne i teritorijalne nadležnosti službi koje je potrebno aktivirati u hitnoj situaciji,
  • jednim pozivom moguće je alarmirati nekoliko službi jer nakon dojave na broj 112 operater alarmira sve hitne službe potrebne u konkretnom slučaju,
  • hitnim službama je olakšan rad jer operater na broju 112 „filtrira“ zlonamjerne, nenamjenske ili npr. opetovane pozive u situacijama kada se jedan slučaj višestruko dojavljuje od različitih dojavitelja.


Od uspostave broja 112 u Republici Hrvatskoj 2005. do kraja 2019. na broj 112 zaprimljeno je ukupno 28.661.986 poziva. Od navedenog broja poziva njih 12.653.464 predstavljalo je namjenske pozive na broj 112 odnosno pozive temeljem kojih su zatražene intervencije hitnih i drugih nadležnih službi te potencijalno operativnih snaga sustava civilne zaštite.

Analizom strukture poziva vidljivo je značajno povećanje svjesnosti građana o dostupnosti i namjeni broja 112. Naime, promatrajući razdoblje prvih pet godina (2005. - 2009.) od uvođenja broja 112 u Republici Hrvatskoj razvidno je kako je u ukupnom broju poziva njih 33% predstavljalo namjenske pozive. Za razliku od navedenog razdoblja, tijekom 2019. broj namjenskih poziva u strukturi ukupno zaprimljenih poziva na broj 112 bio je 61%.


Izvor: https://civilna-zastita.gov.hr/vijesti/obiljezavanje-15-godina-europskog-broja-112/2111

Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Marina Gernhardt   datum: 11. 2. 2020.


Tražilica



Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji




Jelovnik



Upisi u srednju školu


Kamo nakon osnovne

Časopisi


Savjetodavne linije





preskoči na navigaciju