preskoči na sadržaj
Informatika

Informatika je obavezan predmet u 5. i 6. razredu, dok učenici ostalilh razreda imaju mogućnost odabira izborne nastave Informatike.

 

Izborni predmeti obvezni su tijekom cijele školske godine za sve učenike koji se za njih opredijele, a učenici ih biraju pri upisu u 1.razred ili najkasnije do 30. lipnja tekuće školske godine za iduću školsku godinu (Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama, članak 27, stavak 5). Učenik može prestati pohađati izborni predmet nakon pisanog zahtjeva roditelja učenika koji se mora dostaviti učiteljskom  vijeću nakon završetka nastavne godine, a najkasnije do 30. lipnja tekuće godine za sljedeću školsku godinu (Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama, članak 27, stavak 6).

 

U matičnoj školi u Vuki nastava Informatike odvija se u specijaliziranoj učionici opremljenoj računalima dva sata tjedno, dok se u područnoj školi u Beketincima nastava odvija na prijenosnim računalima u učionicama pojedinih razreda. Nastava Informatike kroz frontalnu, praktičnu i istraživačku nastavu te projektne zadatke osposobljava učenike za rješavanje problema te samostalno služenje računalom kako bi stečena znanja i vještine iskoristili u svakodnevnom učenju, komunikaciji i zabavi.

 

Stoga učenjem i poučavanjem predmeta Informatike učenici:

– postaju informatički pismeni kako bi se mogli samostalno, odgovorno, učinkovito, svrhovito i primjereno koristiti digitalnom tehnologijom te se pripremiti za učenje, život i rad u društvu koje se razvojem digitalnih tehnologija vrlo brzo mijenja,

– razvijaju digitalnu mudrost kao sposobnost odabira i primjene najprikladnije tehnologije ovisno o zadatku, području ili problemu koji se rješava,

– razvijaju kritičko mišljenje, kreativnost i inovativnost uporabom informacijske i komunikacijske tehnologije,

– razvijaju računalno razmišljanje, sposobnost rješavanja problema i vještinu programiranja

– učinkovito i odgovorno komuniciraju i surađuju u digitalnome okruženju,

– primjenjuju sigurnosne preporuke s ciljem zaštite zdravlja učenika te poštuju pravne odrednice pri korištenju digitalnom tehnologijom u svakodnevnome životu.

 

Pravila ponašanja u učionici informatike pogledajte u priloženom dokumentu.



 pravila ponasanja u ucionici informatike.pdf

Učenički radovi

Obilježen Dan sigurnijeg interneta

U proteklom tjednu, 6. i 7. veljače 2019., na satima informatike obilježen je Dan sigurnijeg interneta.

Dan sigurnijeg interneta obilježava se svake veljače u više od 130 država svijeta s ciljem promicanja sigurnije i odgovornije upotrebe online tehnologije i mobilnih uređaja, posebice među djecom i mladima. Tema ovogodišnjeg Dana sigurnijeg interneta je „Zajedno za bolji internet.“

Pod opširnije pogledajte radove učenika 6., 7. i 8. razreda povodom obilježavanja Dana sigurnijeg interneta te pročitajte nekoliko savjeta kako i vi možete doprinijeti stvaranju boljeg interneta.


Kako pomoći u stvaranju boljeg i sigurnijeg interneta (preuzeto sa csi.hr):

 

Djeca i mladi mogu pomoći kreirati bolji internet tako da poštuju ostale korisnike interneta štiteći svoju reputaciju (ali i reputaciju drugih) i tražeći prilike da internet koriste za kreiranje, uključivanje u razne aktivnosti i dijeljenje s drugima. Oni mogu pomoći reagiranjem na negativno tako da budu „korisni promatrači“: da daju potporu svojim vršnjacima koji se suočavaju s nasiljem na internetu, da se suprotstave cyber-nasilju i da prijave sav neprimjeren ili zabranjen sadržaj koji primijete. Povrh svega, djecu i mlade treba ohrabriti da zauzmu stav kao budući sudionici digitalnog doba sudjelovanjem u debatama o budućnosti interneta, ali i trudom da se njihovo mišljenje čuje.

 

Roditelji i skrbnici mogu pomoći kreiranju boljeg interneta održavanjem otvorenog i iskrenog dijaloga sa svojom djecom o njihovom ponašanju na internetu, potičući djecu na osobni razvoj na internetu, pomažući im nositi se s bilo kakvim nedoumicama ili problemima, tražeći mogućnosti da se zajedno s djecom uključe u korištenje interneta te pomažući djeci da pronađu i koriste kvalitetne digitalne izvore. Roditelji i skrbnici se mogu suprotstaviti negativnostima tako što će ostati uključeni u aktivnosti svoje djece na internetu (aktivnostima koje su primjerene dobi djece), davati primjer kako se pozitivno ponašati na internetu te prijaviti neprimjereni ili zabranjeni sadržaj koji primijete.

 

Učitelji i socijalni djelatnici mogu pomoći kreirati bolji internet tako što će djeci pružiti informatička znanja i vještine koja su potrebna u današnjem društvu, ali i dajući im priliku da koriste i kreiraju pozitivni sadržaj na internetu. Oni se mogu suprotstaviti negativnostima podržavajući mlade koji se suočavaju s problemima na internetu i dajući im informacije, vještine i pouzdanje koji su im potrebni kako bi se sigurno služili internetom.

 

Industrija ima važnu ulogu putem kreiranja i promicanja pozitivnog sadržaja i sigurnih usluga na internetu, ali i putem poticanja korisnika da reagiraju na poteškoće dajući im jasne savjete o sigurnosti, niz jednostavnih sigurnosnih alata i brz pristup potpori ukoliko stvari izmaknu kontroli.

 

Zakonodavci i političari trebaju omogućiti okruženje u kojemu će sve od gore navedenog funkcionirati i opstati – primjerice: da osiguraju da će prema kurikulumu djeca učiti, a učitelji poučavati o sigurnosti na internetu, da osiguraju da će roditelji i skrbnici imati pristup prikladnim informacijama i potpori, te da će poticati industriju da kontrolira svoj sadržaj i usluge. Također da preuzmu odgovornost nad upravom i zakonom te osiguraju sigurnost i dobrobit djece i mladih kroz djelotvorne sigurnosne zaštite djece na internetu.

 

Učenički radovi:



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Marina Gernhardt   datum: 11. 2. 2019.


Tražilica



Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji




Jelovnik



Upisi u srednju školu


Kamo nakon osnovne

Časopisi


Savjetodavne linije





preskoči na navigaciju