Informatika je obavezan predmet u 5. i 6. razredu, dok učenici ostalilh razreda imaju mogućnost odabira izborne nastave Informatike.
Izborni predmeti obvezni su tijekom cijele školske godine za sve učenike koji se za njih opredijele, a učenici ih biraju pri upisu u 1.razred ili najkasnije do 30. lipnja tekuće školske godine za iduću školsku godinu (Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama, članak 27, stavak 5). Učenik može prestati pohađati izborni predmet nakon pisanog zahtjeva roditelja učenika koji se mora dostaviti učiteljskom vijeću nakon završetka nastavne godine, a najkasnije do 30. lipnja tekuće godine za sljedeću školsku godinu (Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama, članak 27, stavak 6).
U matičnoj školi u Vuki nastava Informatike odvija se u specijaliziranoj učionici opremljenoj računalima dva sata tjedno, dok se u područnoj školi u Beketincima nastava odvija na prijenosnim računalima u učionicama pojedinih razreda. Nastava Informatike kroz frontalnu, praktičnu i istraživačku nastavu te projektne zadatke osposobljava učenike za rješavanje problema te samostalno služenje računalom kako bi stečena znanja i vještine iskoristili u svakodnevnom učenju, komunikaciji i zabavi.
Stoga učenjem i poučavanjem predmeta Informatike učenici:
– postaju informatički pismeni kako bi se mogli samostalno, odgovorno, učinkovito, svrhovito i primjereno koristiti digitalnom tehnologijom te se pripremiti za učenje, život i rad u društvu koje se razvojem digitalnih tehnologija vrlo brzo mijenja,
– razvijaju digitalnu mudrost kao sposobnost odabira i primjene najprikladnije tehnologije ovisno o zadatku, području ili problemu koji se rješava,
– razvijaju kritičko mišljenje, kreativnost i inovativnost uporabom informacijske i komunikacijske tehnologije,
– razvijaju računalno razmišljanje, sposobnost rješavanja problema i vještinu programiranja
– učinkovito i odgovorno komuniciraju i surađuju u digitalnome okruženju,
– primjenjuju sigurnosne preporuke s ciljem zaštite zdravlja učenika te poštuju pravne odrednice pri korištenju digitalnom tehnologijom u svakodnevnome životu.
Pravila ponašanja u učionici informatike pogledajte u priloženom dokumentu.
Dan sigurnijeg interneta 2016.
Svake veljače udruženje Insafe/INHOPE uz potporu Europske Komisije organizira Dan sigurnijeg interneta kojemu je cilj promicanje sigurnije i odgovornije upotrebe online tehnologije i mobilnih uređaja, posebice među djecom i mladima.
Svake godine na drugi dan drugog tjedna drugog mjeseca tisuće ljudi diljem svijeta se udruže kako bi sudjelovali u događajima i aktivnostima kojima žele podići svijest o sigurnosnim problemima na internetu.
I ove godine se na satima informatike od 9. do 11. veljače provodi akcija osvješćivanja učenika naše škole o opasnostima koje vrebaju na internetu.
Tijekom tjedna učenici su na satima informatike gledali edukacijske video uratke, raspravljali o njima te izrađivali literarne i kreativne radove na temu sigurnosti na internetu koje možete pogledati pod opširnije.
Marijo Maričić i Bernard Crnec, 5.razred
Ana Zdravčević i Nina Erdeg, 5.razred
Petra Tokić i Lara Miler, 5.razred
Filip Begović i Ivan Biškić, 5.razred
Laura Jagodin i Lara Matošević, 6.razred
Gabrijela Biljuš i Tea Bičanić, 6.razred
Koje su dobre strane interneta?
Dobre strane interneta su laganije komuniciranje, slanje podataka, zabava i učenje o svijetu na stranicama kao wikipedija. Imamo razne stranice kao što su Google prevoditelj, YouTube, ToonDoo, Twitch i mnoge druge. Također je i Facebook dobra stranica jer se možemo dopisivati sa prijateljima, ali moramo biti oprezni, jer nas nepoznati ljudi na Facebooku verbalno vrijeđaju. Na Youtube možemo gledati razne stvari, slušati pjesme, gledati filmove i dosta toga još. No, kao i na Facebooku, i na Youtube-u mogu biti neprimjereni sadržaji, jer djeca mogu pokupiti mnoge loše osobine s Youtube-a zbog neprimjerenog sadržaja za njihove godine. Neki ljudi zbog jeftinije kupnje kupuju preko eBay-a, no i na toj stranici postoje mogućnosti prijevare jer većina robe dolazi iz dalekih država.
Filip Zdravčević i Tino Lovrić, 6.razred
Dobre strane interneta su: 1. učenje, 2. zabava, 3. druženje.
Pod učenjem podrazumijevamo pročavanje raznih stranica kako bismo širili svoje "vidike". Također pod učenje podrazumijevamo e-čitanje jer je i ono jako korisno. Pod pojam zabava mislimo na igranje razmih igrica: Agar.io, milijunaš, super mario itd, a ne facebook, twitter, instagram (iako je to dobro, ali nesmijemo to koristiti u prevelikim količinama). Pod pojmom druženje mislimo na razne stranice Facebook, twitter, instagram, skype i ostale. To je itekako poučno. Razne igrice potiču i razvijaju maštu, ali nije dobro previše bivati na takim stranicama. U ovim smo par rečenica rekli puno toga i mislim da smo svi dobili isti zaključak: dobro je živjeti uz internet, ali ne u prevelikim količinama.
Anđelko Petričević, Toni Zdravčević i Robert Lacković, 6.razred
Internet ima i dobrih i loših strana. Loše strane su mnoge društvene mreže preko kojih možemo upoznati nepoznate ljude. Ti nepoznati ljudi mogu biti zapravo ljudi koji žele nekog novog upoznati ili nam žele naškoditi. Na društvenim mrežama možemo objaviti neke fotografije, ali da ne budu javne, mogu biti privatne ili da ih samo prijatelji vide. Ali prijatelji mogu kopirati sliku i objaviti ju na nekoj drugoj društvenoj mreži. Dobre strane interneta su to što možemo nešto naučiti i steći nove vještine. Te dobre strane interneta nam pomažu u svakidašnjem životu. Ali boravak na internetu možemo učitini sigurnijim i ako se sami promijenimo i malo promislimo.
Marta Marinović, 5.razred
Što roditelji mogu naučiti od mladih o korištenju interneta?
Roditelji mogu od djece naučiti mnogo toga, da mogu čitati knjige, gledati filmove, informirati se o novim događajima i naučiti sami surfati. Nakon toga, kada im pokažemo dobre strane interneta i onda neće više govoriti da samo uzalud trošimo vrijeme na internetu.
Filip Zdravčević i Tino Lovrić, 6.razred
Mogu od mladih naučiti sve što ih zanima i treba, a ne ići na internet samo zbog igrica i facebooka. I sigurno su roditelji naučili od mladih da je internet dobar, ali u nekim situacijama loš.
Eva-Marija Bagarić, 6.razred
Kako ja koristim internet na siguran način?
Uvijek kad idem na internet prvo provjeravam jesam li na društvenoj mreži, ako jesam odjavim se da slučajno nešto ne objavim. Na društvenim mrežama ne prihvaćam prijatelje koje ne poznajem i ne pišem svoju adresu i svoj broj mobitela jer to može imati razne, opasne posljedice. Ako me neko zlostavlja preko društvenih mreža, obavezno kažem roditeljima da ne bih došla u opasnost. Ja volim internet zbog novih vijesti, dopisivanja s prijateljima koji su negdje dalje, slušanja pjesama i gledanja raznih zabavnih i poučnih videa i filmova.
Dora Sak i Ena Markulak, 5.razred
Uvijek koristim antivirus,ako vidimo neku nepoznatu stranicu ili neki oglas samo ih odbijemo, jer nam one mogu donijeti virus na računalo. Na Facebook-u ne javljam se nepoznatim osobama. Na Youtube-u ne idem na neke neprimjerene sadržaje za moju dob.
Filip Zdravčević i Tino Lovrić, 6.razred
Ja INTERNET koristim sigurno tako da na Facebooku ne objavljujem slike sebe i da ne koristim svoje pravo ime i prezime. I da ne govorim svoju dob i ne nalazim se s ni sa kim na ikakvim mjestima.
Eva-Marija Bagarić, 6.razred
Ja u svijetu INTERNETA
Kada sam ja na internetu, jako se dobro zabavljam. Odlazim na različite stranice i razvijam maštu. Posjećujem Facebook, Twitter, Skype, Instagram i ostale, ali ne bacam vrijeme u vjetar. Često posjećujem e-čitanje gdje čitam lektire i ostale knjige koje me interesiraju. Ponekad istražujem različite pojmove koji me zanimaju ili zanimaju ostale ukućane. Pomažem mami tražiti razne recepte za kolače. Internet je koristan i treba uživati u svim stvarima koje nam pruža moderno doba.
Anđelko Petričević, Toni Zdravčević i Robert Lacković, 6.razred
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Stranice srednjih šk... |