Informatika je obavezan predmet u 5. i 6. razredu, dok učenici ostalilh razreda imaju mogućnost odabira izborne nastave Informatike.
Izborni predmeti obvezni su tijekom cijele školske godine za sve učenike koji se za njih opredijele, a učenici ih biraju pri upisu u 1.razred ili najkasnije do 30. lipnja tekuće školske godine za iduću školsku godinu (Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama, članak 27, stavak 5). Učenik može prestati pohađati izborni predmet nakon pisanog zahtjeva roditelja učenika koji se mora dostaviti učiteljskom vijeću nakon završetka nastavne godine, a najkasnije do 30. lipnja tekuće godine za sljedeću školsku godinu (Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama, članak 27, stavak 6).
U matičnoj školi u Vuki nastava Informatike odvija se u specijaliziranoj učionici opremljenoj računalima dva sata tjedno, dok se u područnoj školi u Beketincima nastava odvija na prijenosnim računalima u učionicama pojedinih razreda. Nastava Informatike kroz frontalnu, praktičnu i istraživačku nastavu te projektne zadatke osposobljava učenike za rješavanje problema te samostalno služenje računalom kako bi stečena znanja i vještine iskoristili u svakodnevnom učenju, komunikaciji i zabavi.
Stoga učenjem i poučavanjem predmeta Informatike učenici:
– postaju informatički pismeni kako bi se mogli samostalno, odgovorno, učinkovito, svrhovito i primjereno koristiti digitalnom tehnologijom te se pripremiti za učenje, život i rad u društvu koje se razvojem digitalnih tehnologija vrlo brzo mijenja,
– razvijaju digitalnu mudrost kao sposobnost odabira i primjene najprikladnije tehnologije ovisno o zadatku, području ili problemu koji se rješava,
– razvijaju kritičko mišljenje, kreativnost i inovativnost uporabom informacijske i komunikacijske tehnologije,
– razvijaju računalno razmišljanje, sposobnost rješavanja problema i vještinu programiranja
– učinkovito i odgovorno komuniciraju i surađuju u digitalnome okruženju,
– primjenjuju sigurnosne preporuke s ciljem zaštite zdravlja učenika te poštuju pravne odrednice pri korištenju digitalnom tehnologijom u svakodnevnome životu.
Pravila ponašanja u učionici informatike pogledajte u priloženom dokumentu.
Dan sigurnijeg interneta 2013.
Ove školske godine Osnovna škola Milka Cepelića iz Vuke odlučila se odazvati nacionalnoj kampanji „ Sigurniji internet za djecu i mlade“.
Udruga „Suradnici u učenju“ je tijekom prošlih godina organizirala niz aktivnosti s temom „Sigurniji internet za djecu i mlade“ te predstavljala Hrvatsku kao Safer Internet Committee u INSAFE-u. Istu ulogu imamo i u 2013. godini.
Prošlogodišnjoj akciji odazvao se velik broj učitelja, nastavnika i učenika čije smo radove predstavili na multimedijskoj izložbi i u metodičkom priručniku „Kako poučavati djecu o sigurnijem, primjerenijem i odgovornijem ponašanju na internetu“. U aktivnosti je izravno bilo uključeno oko 5 000 sudionika, a neizravno preko 50 000.
Za te aktivnosti, između 99 zemalja, proglašeni smo najboljim Safer Internet Committee.
Plakat
Poziv za škole
Poziv za učenike
Poziv za učitelje
S učenicima u našoj školi održane su razne aktivnosti.
Održali smo predavanja u obliku prezentacije i razgovoru o sigurnijem internetu, navikama i korištenju te o uključivanju odraslih tj. roditelja u svakodnevno učenikovo vrijeme koje provodi na internetu kao mogućnost smanjivanja mogućih štetnih posljedica pri sustretu s opasnostima koje prijete na internetu.
Učenici su se pokazali kao vrlo zreli te otvoreno razgovarali o mogućim opasnostima, odgovornostima i sprječavanju neželjenih neugodnih situacija.
Igrali su online obrazovne igre preuzete sa stranice ucitelji.hr.
Igre:
- „Zaštita osobnih podataka“
- „Sigurnost na društvenim mrežama“
- „Zamke Igre elektroniče pošte“
koje obrađuju problemske situacije kakve djeca susreću na internetu,
izmamile su oduševljenje kao zaključnog dijela o „Sigurnijem internetu za djecu i mlade“u 5. i 6. razredu. Učenici su u njima imali priliku pokazati i potvrditi dosad naučeno o pravilnom i odgovornom korištenju interneta.
Aktivnost za učenike 7. i 8. razreda nakon održanog predavanja u obliku prezentacije bila je debata na temu: Internet je u službi obrazovanja.
Učenici su na satima hrvatskog jezika uz rad s profesoricom Snježane Zbiljski i Ivanom Vućemilović-Šimunović upoznati s pojmom debate, strukturom i pravilima debate te načinima iznošenja svojih stavova potkrijepljenih logički održivim razlozima i provjerenim, znanstvenim informacijama.
O pozitivnoj rekciji učenika svjedoči prihvaćanje ideje debate, njihova pripremljenost i angažiranost te kao krajnji rezultat i pobjeda negacijske skupine odlukom sudaca. Naime, negacijska je skupina prema riječima sudaca bila bolja u iznošenju svojih stavova te argumentiranju potonjih.
Fotografije možete pogledati u foto-galeriji.
Kao evaluaciju nastavnog sata i održane debate, sastavljen je evaluacijski listić o spoznajama učenika o sigurnosti na internetu prije predavanja (prezentacije), primjenjivosti sadržaja predavanja, zanimljivosti načina rada (debata) te o tome znaju li učenici više o temi nakon održane debate.
Rezultati evaluacijskog listića zadovoljavajući su.
(Klikom na sliku otvorit ćete grafikone u većem prozoru.)
Osim ocjenjivanja, učenici su trebali i upisati primjedbe i prijedloge. Većina njih predložila je ponovno organiziranje debate kao nastavne aktivnosti.
Završna aktivnost učenika 7. i 8. razreda je izrada plakata/postera pomoću Glogstera o online pravima i odgovornostima djece i mladih te će se na taj način direktno uključiti u nacionalnu kampanju „Sigurniji internet za djecu i mlade“.
Glogster uratke učenika možete pogledati na sljedećim linkovima:
Glogster 1
Glogster 2
Glogster 3
Glogster 4
Glogster 5
Glogster 6
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Stranice srednjih šk... |