Informatika je obavezan predmet u 5. i 6. razredu, dok učenici ostalilh razreda imaju mogućnost odabira izborne nastave Informatike.
Izborni predmeti obvezni su tijekom cijele školske godine za sve učenike koji se za njih opredijele, a učenici ih biraju pri upisu u 1.razred ili najkasnije do 30. lipnja tekuće školske godine za iduću školsku godinu (Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama, članak 27, stavak 5). Učenik može prestati pohađati izborni predmet nakon pisanog zahtjeva roditelja učenika koji se mora dostaviti učiteljskom vijeću nakon završetka nastavne godine, a najkasnije do 30. lipnja tekuće godine za sljedeću školsku godinu (Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama, članak 27, stavak 6).
U matičnoj školi u Vuki nastava Informatike odvija se u specijaliziranoj učionici opremljenoj računalima dva sata tjedno, dok se u područnoj školi u Beketincima nastava odvija na prijenosnim računalima u učionicama pojedinih razreda. Nastava Informatike kroz frontalnu, praktičnu i istraživačku nastavu te projektne zadatke osposobljava učenike za rješavanje problema te samostalno služenje računalom kako bi stečena znanja i vještine iskoristili u svakodnevnom učenju, komunikaciji i zabavi.
Stoga učenjem i poučavanjem predmeta Informatike učenici:
– postaju informatički pismeni kako bi se mogli samostalno, odgovorno, učinkovito, svrhovito i primjereno koristiti digitalnom tehnologijom te se pripremiti za učenje, život i rad u društvu koje se razvojem digitalnih tehnologija vrlo brzo mijenja,
– razvijaju digitalnu mudrost kao sposobnost odabira i primjene najprikladnije tehnologije ovisno o zadatku, području ili problemu koji se rješava,
– razvijaju kritičko mišljenje, kreativnost i inovativnost uporabom informacijske i komunikacijske tehnologije,
– razvijaju računalno razmišljanje, sposobnost rješavanja problema i vještinu programiranja
– učinkovito i odgovorno komuniciraju i surađuju u digitalnome okruženju,
– primjenjuju sigurnosne preporuke s ciljem zaštite zdravlja učenika te poštuju pravne odrednice pri korištenju digitalnom tehnologijom u svakodnevnome životu.
Pravila ponašanja u učionici informatike pogledajte u priloženom dokumentu.
Obilježen Dan sigurnijeg interneta
Od 7. do 11. veljače 2022. godine na satima razrednika, informatike te prirode i društva obilježen je Dan sigurnijeg interneta.
Dan sigurnijeg interneta organizira udruženje Insafe/INHOPE uz potporu Europske Komisije s ciljem promicanja sigurnije i odgovornije upotrebe online tehnologije i mobilnih uređaja, posebice među djecom i mladima. Tako se svake godine na drugi dan drugog tjedna drugog mjeseca tisuće ljudi diljem svijeta udružuje kako bi sudjelovali u događajima i aktivnostima kojima se želi podići svijest o sigurnosnim problemima na internetu. Tema ovogodišnjeg Dana sigurnijeg interneta je „Zajedno za bolji Internet.“
Zavirite pod opširnije kako biste vidjeli čime smo se bavili i što smo sve izradili.
Što su sve učenici radili na satima informatike?
- učenici 1. razreda su upoznali pojam osobnih podataka te kako ih štititi:
- učenici 2. razreda su naučili osnovna pravila sigurnosti na internetu:
- učenici 3. razreda su se upoznali s nekim opasnostima s kojima se mogu susresti prilikom korištenja interneta te su naučili kome se i gdje u takvoj situaciji trebaju obratiti za pomoć:
- učenici 4. razreda su naučili kako oprezno koristiti internet:
- učenici 5.razreda pogledali su zanimljive videozapise o sigurnosti i privatnosti na internetu te su se upoznali s pojmom elektroničkog nasilja:
- učenici 6. razreda su proučavali svoje i tuđe digitalne tragove, zapisali kakav digitalan trag žele ostaviti te su razgovarali o elektroničkom nasilju:
- učenici 7. razreda su naučili da sigurnost na mrežnim stranicama obuhvaća sigurnost računala, tajnost osobnih podataka i lozinki te poštivanje autorskih prava:
D.B., 7.a
E.F., 7.a
L.V., 7.a
F.N., 7.a
J.F., 7.a
S.M., 7.a
- učenici 8. razreda su ponovili pojam e-nasilje te su razgovarali o tome kako spriječiti širenje elektroničkog nasilja i govora mržnje:
M.M., 8.a
E.E., 8.a
T.M., 8.a
Stranice srednjih šk... | ![]() |
![]() |