preskoči na sadržaj
Vijesti

Epidemiološke mjere

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je epidemiološke mjere za školske i predškolske ustanove koje će se provoditi tijekom epidemije virusa COVID-19.

 

Cilj ovih mjera i posebne organizacije nastave je što više spriječiti širenje virusa  i zaštititi sve sudionike obrazovnog sustava od moguće zaraze. Ističemo važnost odgovornog ponašanja svih - djelatnika škole, učenika i roditelja. Posebno apeliramo na roditelje učenika da svojoj djeci objasne važnost odgovornog ponašanja i pridržavanja mjera i u školi, ali i izvan škole. Odgovorno ponašanje izvan škole također je uvjet da ove i sve druge mjere imaju smisla.

 

Pod opširnije pogledajte mjere koje se odnose na organizaciju nastave u našoj školi, a cijeli dokument HZJZ  možete preuzeti ovdje.

 


EPIDEMIOLOŠKE MJERE ZAŠTITE OD ZARAZE VIRUSOM COVID-19 ZA ŠKOLSKU GODINU 2020./2021. ZA UČENIKE I RODITELJE

 

Ove epidemiološke mjere vrijede za učenike Osnovne škole Milka Cepelića Vuka kao i područne škole u Beketincima za vrijeme nastave u školi od 7. rujna 2020. godine. Mjere su izrađene prema uputama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

 

OBVEZE RODITELJA/UČENIKA PRIJE DOLASKA U ŠKOLU

  1. Roditelji/skrbnici imaju obavezu izmjeriti tjelesnu temperaturu djetetu svaki dan prije dolaska u školu te u slučaju povišene tjelesne temperature ne smiju dovoditi dijete u školu već se javljaju telefonom ravnatelju škole i izabranom pedijatru/liječniku obiteljske medicine radi odluke o testiranju i liječenju djeteta. Učenici viših razreda mogu sami izmjeriti temperaturu.
  2. Vrijednost izmjerene temperature prije polaska u školu roditelj/učenik je dužan upisati u posebnu bilježnicu i pokazati je učitelju u razredu.
  3. Osigurati djetetu 1 paketić papirnatih maramica za nos i staviti ga u školsku torbu.

 

DOLAZAK UČENIKA I RODITELJA U ŠKOLU

  1. Učenici u školu dolaze sami, organiziranim prijevozom ili u pratnji roditelja na način kako bi dolazili da nema epidemije.
  2. U školu je iznimno dozvoljen ulazak samo jednom roditelju u pratnji učenika 1. razreda ili djetetu s teškoćama u razvoju koji nema osiguranu podršku pomoćnika u nastavi i ne može samo ući u školu. Roditelj koji ulazi u školu obvezan je držati razmak od 1,5 metra u odnosu na druge učenike/djelatnike škole i u školu obvezno ulazi s maskom.
  3. Dijete u školu ne smije dovoditi roditelj koji ima simptome respiratorne bolesti (povišena tjelesna temperatura, kašalj, poteškoće u disanju, poremećaj osjeta njuha i okusa, grlobolja, proljev, povraćanje), ako ima izrečenu mjeru samoizolacije ili ako je dijete zaraženo s COVID-19. Ako iste simptome ili mjeru samoizolacije ima dijete/učenik ili ako je zaraženo virusom COVID-19, ne smije dolaziti u školu.
  4. Roditelji/skrbnici koji dovode i odvode djecu u školu to čine na način da ne ulaze u školu, osim ako je to neophodno zbog iznimno opravdanih razloga ili je roditelj učenika 1. razreda ili je roditelj učenika s teškoćama u razvoju, već dolaze do ulaza u školsko dvorište pri čemu zadržavaju distancu od najmanje 1,5 metra u odnosu na druge roditelje/skrbnike i djecu. Roditelji i djeca iz istog kućanstva ne moraju držati distancu.
  5. Učenik dolazi i odlazi iz škole sa školskom torbom te svoju opremu i pribor ne dijeli s drugim učenicima.
  6. U školu učenici ulaze prema unaprijed utvrđenom rasporedu po razredima i samo u vrijeme koje je utvrđeno za ulazak njihovog razreda. Ulazak učenika u školu i odlazak do razreda nadziru dežurni spremači i dežurni učitelji. Učenici se odmah nakon ulaska upućuju prema garderobi gdje zamjenjuju vanjsku obuću i nakon toga odlaze do toaleta ili razreda na pranje ruku sapunom i vodom. Pranje ruku prije ulaska u učionicu nadgleda razredni učitelj/učiteljica.
  7. Po završetku pranja ruku učenici pod nadzorom svoga učitelja/učiteljice koji s njima održava prvi nastavni sat ulaze u učionicu i smještaju se na svoje radno mjesto. Kada svi učenici jedne razredne skupine uđu u svoj razred, tada počinju ulaziti učenici druge skupine u školu.

 

BORAVAK UČENIKA U ŠKOLI

  1. Učenici bi trebali što je više moguće održavati fizičku udaljenost od drugih učenika i odraslih (preporučeno 1,5 m).
  2. Tijekom boravka u školi učenik isključivo boravi u svojoj odgojno-obrazovnoj skupini (razredu) i ne miješa se s djecom iz drugih odgojno-obrazovnih skupina.
  3. Učenik prostoriju u kojoj boravi njegova odgojno-obrazovna skupina smije napustiti samo u slučaju odlaska na toalet, pranja ruku ili izlaska u dvorište škole radi aktivnosti na otvorenom i to isključivo na način da se ne miješa s djecom iz drugih razreda.
  4. Prilikom prolaska kroz zajedničke prostorije (hodnik/hol/toaleti/dvorana) učenici su dužni prolazak skratiti na minimum te nepotrebno ne dodirivati površine ili predmete.
  5. Učenici trebaju redovito i pravilno prati ruke prije ulaska u svoju učionicu, prije konzumiranja hrane, nakon korištenja toaleta, nakon dolaska izvana, nakon čišćenja nosa i uvijek kada ruke izgledaju prljavo. Nakon pranja ruku vodom i sapunom ruke treba osušiti papirnatim ručnikom za jednokratnu upotrebu koji se nakon korištena baca u koš za otpatke. Pranje ruku prije konzumiranja hrane, nakon dolaska izvana i u nekim drugim prilikama u razredu zamjenjuje se dezinficiranjem ruku u onim učionicama u kojima nema tekuće vode i sapuna.
  6. Učenike treba poticati da prekriju usta i nos kada kašlju i kišu laktom ili papirnatom maramicom koju poslije trebaju odbaciti u koš za otpad te oprati ruke. Pri kašljanju i kihanju trebaju okrenuti lice od drugih osoba te izbjegavati dodirivanje lica, usta i očiju rukama.
  7. Preporuča se i potiče učenike da ne dodiruju usta, nos, oči i lice kao i da ne stavljaju ruke i predmete u usta. Učenici ne bi trebali dijeliti čaše, šalice, drugo posuđe i pribor za jelo s drugima. Svaki učenik sam postupa sa svojom odjećom i obućom, školskim priborom, torbama i knjigama te ih ne dijeli s ostalim učenicima, ne dodiruje i ne uzima stvari drugih učenika.
  8. Učenici ne nose zaštitne maske osim u slučaju kada u razredu nije moguće održati fizičku udaljenost od drugih osoba u učionici. Masku mogu nositi učenici koji to žele i oni učenici koji su u skupini izrazito osjetljivih osoba te kojima je nošenje maske preporučio liječnik.
  9. Učenici užinu/jelo konzumiraju u prostoriji u kojoj boravi njihova odgojno-obrazovna skupina.

 

ORGANIZACIJA NASTAVE U ŠKOLI

  1. Nastava se u školi organizira za sve učenike od 1. do 8. razreda i sva djeca su ju obvezna pohađati.
  2. Tijekom nastave učenici jedne obrazovne skupine ne miješaju se s učenicima druge obrazovne skupine.
  3. U razrednoj nastavi s učenicima boravi njihova učiteljica razredne nastave i učitelji predmetne nastave koji predaju u tom razredu strani jezik, glazbenu kulturu, vjeronauk i informatiku. O načinu ulaska drugog učitelja u odgojnu skupinu, proceduru i način propisuje ravnatelj uputama za djelatnike.
  4. U predmetnoj nastavi s učenicima borave predmetni učitelji. O načinu ulaska predmetnih učitelja u odgojno-obrazovnu skupinu - razred predmetne nastave, organizaciju rada, proceduru, mjere i način rada propisuje ravnatelj uputama za djelatnike.
  5. Nastava TZK odvija se kad god je to moguće u vanjskim prostorima, odnosno u školskom dvorištu ispred škole i iza škole na sportskim terenima i to na način da ne dolazi do spajanja ili kontakta razrednih odjeljenja niti u svlačionici, niti u dvorani niti u vanjskom prostoru. Kod održavanja nastave u zatvorenom prostoru primjenjuju se Preporuke za treninge i športsko-rekreativne aktivnosti u zatvorenim športskim objektima.
  6. Pod školskim odmorima učenici ne napuštaju svoje učionice kako ne bi došli u kontakt s učenicima drugih razrednih odjela. Učenici se kreću izvan učionice samo ako je to nužno. Raspored ulaska i izlaska razreda iz škole, raspored prehrane i ostalih aktivnosti uređuju se posebnih protokolom koji donosi ravnatelj škole.
  7. Nastava predmeta kod kojih se spajaju učenici više razrednih odjeljenja (izborna nastava, dodatna, dopunska, izvannastavne aktivnosti i sl.) odvija se na način da se s jednom skupinom učenika iz jednog razrednog odjeljenja nastava odvija u školi, a s ostalima on-line i tako naizmjence po tjednima.
  8. Za vrijeme trajanja proglašene epidemije COVID-19 ne organiziraju se ekskurzije učenika kao ni izvanučionična nastava – osim u dvorištu škole.

 

POSTUPANJE U SLUČAJU SUMNJE U ZARAZU KOD DJETETA

  1. Kod pojave znakova bolesti koji upućuju na moguću zarazu COVID-19 (povišena tjelesna temperatura – pod pazuhom 37,2, simptomi respiratornih bolesti – kašalj, poteškoće u disanju, grlobolja, poremećaj osjeta njuha i okusa i gastrointestinalne smetnje – proljev, povraćanje i bol u trbuhu) dijete/učenik ostaje kod kuće i javlja se najprije telefonom izabranom liječniku obiteljske medicine koji odlučuje o testiranju. O tome roditelj telefonom mora obavijestiti školu.
  2. Ako djeca razviju simptome COVID-19 tijekom boravka u ustanovi, učitelj odmah obavještava roditelje koji u najkraćem mogućem roku trebaju doći po dijete. Do dolaska roditelja dijete se izolira u prikladnoj prostoriji. Odmah po utvrđivanju simptoma djetetu je potrebno osigurati masku za lice, a učitelju koji prati dijete do prostorije za izolaciju i boravi s njime treba osigurati vizir, masku i jednokratnu pregaču. Po odlasku djeteta dezinficira se prostorija u kojoj je dijete bilo izolirano. Poseban prostor za izolaciju, djelatnike koji su zaduženi za brigu o bolesnom djetetu do dolaska roditelja i poseban protokol propisuje se mjerama za djelatnike škole.
  3. Ravnatelj nadležnom epidemiologu/školskom liječniku javlja svako grupiranje osoba sa sumnjom na COVID-19 i svaku pojedinačnu infekciju koju roditelj ili djelatnik moraju najhitnije prijaviti ravnatelju.
  4. Kod pojedinačnog slučaja pojave simptoma koji mogu upućivati na zarazu COVID-19, razredni odjel u pravilu nastavlja dalje s radom, dok se kod prijavljenog grupiranja osoba sa znakovima bolesti postupa sukladno mišljenju liječnika.
  5. Kad se kod djeteta/učenika utvrdi zaraza COVID-19, postupa se sukladno odluci nadležnog epidemiologa. Za sve osobe kod koji se utvrdi da su bile u bliskom kontaktu sa zaraženom osobom u vrijeme kad je osoba mogla biti zarazna izriče se mjera samoizolacije.

 

ODLAZAK IZ ŠKOLE

  1. Odlazak učenika iz škole odvija se prema utvrđenom protokolu za izlazak svakog pojedinog razreda i to na način da ne dolazi do kontakta između učenika različitih razreda.
  2. Nakon zamjene obuće, učenice se bez zadržavanja upućuju prema izlasku iz škole.
  3. Izlazak učenika iz škole nadgleda učitelj/učiteljica koji s njima održava zadnji školski sat te vodi brigu o održavanju fizičke udaljenosti i pridržavanju svih ostalih mjera kod izlaska učenika iz škole.

 

PRIJEVOZ UČENIKA

  1. Učenici koji na nastavu dolaze organiziranim prijevozom dužni su se u autobusu pridržavati mjera propisanih za javni prijevoz.
  2. Učenici su kod ulaska u autobus, tijekom vožnje i kod izlaska autobusa dužni održavati fizičku udaljenost i nositi masku.
  3. Učenici se tijekom vožnje organiziranim prijevozom grupiraju prema razrednim odjelima na način da se izbjegava miješanje učenika različitih razrednih odjela.


Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Marina Gernhardt   datum: 2. 9. 2020.


Tražilica

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji




Jelovnik



Upisi u srednju školu


Kamo nakon osnovne

Časopisi


Savjetodavne linije





preskoči na navigaciju