2015-02-11 13:37:44

Projekt Čitamo mi, u obitelji svi

 Projekt Čitamo mi, u obitelji svi već četvrtu godinu zaredom se uspješno provodi u hrvatskim školama. Osmislila ga je, organizirala i pokrenula Hrvatska mreža školskih knjižničara uz potporu Agencije za odgoj i obrazovanje, Hrvatskog čitateljskog društva i Hrvatske udruge školskih knjižničara.

    Prošle godine u projektu je sudjelovalo 136škola. Cilj projekta je promicanje razvoja tehnike čitanja i kvalitetnog provođenja slobodnog vremena. Roditeljima se nastoji skrenuti pozornost na svladavanje tehnike čitanja kao preduvjeta za uspješno učenje i snalaženje u životu.

Važno je istaknuti kako brojna istraživanja pokazuju da razina čitanja tj. čitalačke pismenosti kod učenika u Hrvatskoj nije zadovoljavajuća. Učenicima se nastoji približiti da je čitanje temeljna intelektualna vještina koja im omogućuje ovladavanje sadržajima svih nastavnih predmeta i uključivanje u cjeloživotno učenje. Budući da svi zadatci počinju čitanjem, ono je od svih sposobnosti koje učenici trebaju razviti najvažnije( sve ostale sposobnosti se nadograđuju).    Učitelji u nižim razredima, učitelji hrvatskoga jezika i školski knjižničari nastoje od učenika stvoriti čitatelje koji će s razumijevanjem i radošću čitati književne i neknjiževne tekstove. U školskoj knjižnici različitim aktivnostima, radionicama i projektima, školski knjižničar potiče čitanje te učenike uvodi u svijet knjige i čitanja. Ipak, veliku ulogu u poticanju čitanja, posebice učenika nižih razreda imaju roditelji jer svojim primjerom upućuju djetetu poruku o važnosti i vrijednosti čitanja.   U želji da neprekidno i što kvalitetnije radimo na poticanju čitanja, četvrtu godinu zaredom sudjelujemo u projektu Čitamo mi, u obitelji svi. Projekt je namijenjen učenicima trećeg razreda i provodimo ga u 3. a i 3.b razredu uz sudjelovanje učenika, roditelja, učiteljica Ljiljane Buhač, Sande Jurić i školske knjižničarke Gordane Bilić. Svaki petak jedan učenik odnosi naprtnjaču s knjigama kući i tijekom pet dana zajedno s obitelji čita knjige. Članovi obitelji mogu čitati knjige svatko za sebe ili zajedno, jedni drugima naglas i potom razgovarati o pročitanom. U bilježnicu dojmova učenik upisuje svoja zapažanja.  Može napisati pjesmu, nacrtati crtež i zalijepiti fotografiju svoje obitelji kako čita. Srijedom vraća naprtnjaču u školu i prenosi ostalim učenicima svoj doživljaj čitanja u obitelji.  U naprtnjači se nalazi osam zanimljivih knjiga iz različitih područja. Namjerno je izostavljena obvezna školska lektira s namjerom da ukažemo učenicima i roditeljima kako lektira nije jedino što mogu posuditi u knjižnici, već mogu pronaći i mnogo zanimljivih knjiga iz različitih područja. Knjige za naprtnjaču odabrane su prema kriteriju za svakoga iz obitelji ponešto: Carstvo dječjih priča (priče ili roman hrvatskog književnika za djecu), Obiteljsko druženje uz stripove, Isključivo za odrasle( knjiga hrvatskog književnika za roditelje),Slikovnica – obiteljska družionica, Mali istraživači( popularno-znanstvene knjige za obitelj), Odgoj djece i mladih (priručnik za odgoj djece za odgajatelje, roditelje i učitelje), Igrom do boljeg čitanja (knjige za slobodno provođenje vremena) i Knjigom upoznajemo kulturu(knjiga o povijesti, kulturi, glazbi ili tradiciji).    Cilj projekta nije pročitati sve knjige iz naprtnjače, nego omogućiti  članovima obitelji da pročitaju nešto zajedno ili svatko za sebe, druže se i uživaju u zajedničkim trenutcima čitanja te razgovaraju o pročitanom. ..U petak 6.veljače, učenik 3.a razreda Leon Bartolović je ponio naprtnjaču s knjigama kući i time je u našoj školi (službeno) započeo projekt Čitamo mi, u obitelji svi.  Dragi roditelji, nadamo se da ćete „boravak“ naprtnjače u vašem domu iskoristiti za čitanje sa svojom djecom i tako doživjeti lijepe trenutke koje ćete dugo pamtiti. Općenito, vrijeme koje provodite sa svojom djecom ima za njih neprocjenjivu vrijednost, a najbolji dar  koji im možete pokloniti jest ljubav prema čitanju.

 

Gordana Bilić, knjižničarka

 


Osnovna škola Milka Cepelića Vuka