2019-02-11 20:05:21

Obilježen Dan sigurnijeg interneta

U proteklom tjednu, 6. i 7. veljače 2019., na satima informatike obilježen je Dan sigurnijeg interneta.

Dan sigurnijeg interneta obilježava se svake veljače u više od 130 država svijeta s ciljem promicanja sigurnije i odgovornije upotrebe online tehnologije i mobilnih uređaja, posebice među djecom i mladima. Tema ovogodišnjeg Dana sigurnijeg interneta je „Zajedno za bolji internet.“

Pod opširnije pogledajte radove učenika 6., 7. i 8. razreda povodom obilježavanja Dana sigurnijeg interneta te pročitajte nekoliko savjeta kako i vi možete doprinijeti stvaranju boljeg interneta.

Kako pomoći u stvaranju boljeg i sigurnijeg interneta (preuzeto sa csi.hr):

 

Djeca i mladi mogu pomoći kreirati bolji internet tako da poštuju ostale korisnike interneta štiteći svoju reputaciju (ali i reputaciju drugih) i tražeći prilike da internet koriste za kreiranje, uključivanje u razne aktivnosti i dijeljenje s drugima. Oni mogu pomoći reagiranjem na negativno tako da budu „korisni promatrači“: da daju potporu svojim vršnjacima koji se suočavaju s nasiljem na internetu, da se suprotstave cyber-nasilju i da prijave sav neprimjeren ili zabranjen sadržaj koji primijete. Povrh svega, djecu i mlade treba ohrabriti da zauzmu stav kao budući sudionici digitalnog doba sudjelovanjem u debatama o budućnosti interneta, ali i trudom da se njihovo mišljenje čuje.

 

Roditelji i skrbnici mogu pomoći kreiranju boljeg interneta održavanjem otvorenog i iskrenog dijaloga sa svojom djecom o njihovom ponašanju na internetu, potičući djecu na osobni razvoj na internetu, pomažući im nositi se s bilo kakvim nedoumicama ili problemima, tražeći mogućnosti da se zajedno s djecom uključe u korištenje interneta te pomažući djeci da pronađu i koriste kvalitetne digitalne izvore. Roditelji i skrbnici se mogu suprotstaviti negativnostima tako što će ostati uključeni u aktivnosti svoje djece na internetu (aktivnostima koje su primjerene dobi djece), davati primjer kako se pozitivno ponašati na internetu te prijaviti neprimjereni ili zabranjeni sadržaj koji primijete.

 

Učitelji i socijalni djelatnici mogu pomoći kreirati bolji internet tako što će djeci pružiti informatička znanja i vještine koja su potrebna u današnjem društvu, ali i dajući im priliku da koriste i kreiraju pozitivni sadržaj na internetu. Oni se mogu suprotstaviti negativnostima podržavajući mlade koji se suočavaju s problemima na internetu i dajući im informacije, vještine i pouzdanje koji su im potrebni kako bi se sigurno služili internetom.

 

Industrija ima važnu ulogu putem kreiranja i promicanja pozitivnog sadržaja i sigurnih usluga na internetu, ali i putem poticanja korisnika da reagiraju na poteškoće dajući im jasne savjete o sigurnosti, niz jednostavnih sigurnosnih alata i brz pristup potpori ukoliko stvari izmaknu kontroli.

 

Zakonodavci i političari trebaju omogućiti okruženje u kojemu će sve od gore navedenog funkcionirati i opstati – primjerice: da osiguraju da će prema kurikulumu djeca učiti, a učitelji poučavati o sigurnosti na internetu, da osiguraju da će roditelji i skrbnici imati pristup prikladnim informacijama i potpori, te da će poticati industriju da kontrolira svoj sadržaj i usluge. Također da preuzmu odgovornost nad upravom i zakonom te osiguraju sigurnost i dobrobit djece i mladih kroz djelotvorne sigurnosne zaštite djece na internetu.

 

Učenički radovi:


Osnovna škola Milka Cepelića Vuka