2019-02-11 08:58:59 U petak 8. veljače započeli smo s projektom "Čitamo mi, u obitelji svi" U petak 8.veljače, učenica 3.razreda P.P. ponijela je naprtnjaču s knjigama kući čime smo u našoj školi započeli s provedbom projekta Čitamo mi, u obitelji svi. U ovom nacionalnom projektu poticanja čitanja za osnovne škole sudjelujemo već osmu godinu zaredom. Ove školske godine provodi ga knjižničarka u suradnji s učiteljicama trećih razreda Ljiljanom Buhač i Monikom Križanović, a u projektu će sudjelovati dvadeset i šest učenika matične i područne škole.
Škola je svojim sredstvima kupila knjige za projekt te je na taj način pokazala kako prepoznaje, potiče i želi promovirati čitanje u obitelji kao važan i nezamjenjiv oblik odgoja budućih čitatelja. Financiranjem svoje školske knjižnice, škola namjenskim sredstvima, ne samo za lektiru, već i za sve ostale predmete, a posebice za čitanje iz užitka ulaže u budućnost svoje djece što je u skladu s UNESCO-vim i IFLA-inim smjernicama za školske knjižnice. Na inicijativu Hrvatske mreže školskih knjižničara projekt je započeo s provedbom 2011. godine, prema podatcima, provodilo ga je 600 knjižničara, a u projektu je sudjelovalo i čitalo knjige 25.943 učenika i oko 84.000 roditelja i članova uže obitelji. Svake školske godine učenici 3. razreda, u školama koje su se prijavile za provođenje projekta, u naprtnjači svojoj kući odnose sedam novih knjiga različite tematike namijenjene različitim dobnim skupinama. Tijekom pet dana učenici, roditelji, braća, sestre, bake, djedovi i drugi članovi obitelji zajedno provode vrijeme čitajući knjige iz naprtnjače te razgovaraju o pročitanome. Uključenost cijele obitelji je važna zato što učenici najbolje uče, primaju nova znanja, nove navike i nove ideje putem pozitivnog primjera roditelja odnosno svoje obitelji. Pozitivan stav prema čitanju i knjizi te primjer roditelja koji uživa u čitanju i vrednuje knjige kao nešto pozitivno, potiče dječji interes za čitanjem i knjigom. Projektom Čitamo mi, u obitelji svi roditeljima se skreće pozornost na činjenicu koliko je vrijedno i nezamjenjivo da tijekom školovanja, osobito u nižim razredima, budu uzor svojoj djecu u čitanju, umjesto da ih primoravaju na čitanje. Ovim projektom dobivaju priliku da tijekom 5 dana, na različite načine čitaju sa svojom djecom, te provodeći vrijeme na taj način dožive lijepe trenutke koje će dugo pamtiti. Projektom promičemo razvoj vještine čitanja, elementa kompetencije „učiti kako učiti“(prema Nacionalnom okvirnom kurikulu, a preuzeto prema Recommendation of the European Parliament and of the Council of 18 December fo lifelong learning) i sastavnice cjeloživotnog učenja. Ovim projektom promiče se istodobno važnost školske knjižnice u odgoju i obrazovanju učenika, u izgradnji njegove osobnosti i estetskog užitka koji proizlazi iz čitanja. Projekt Čitamo mi, u obitelji svi je od 2016./2017. školske godine uvršten u Europsku kampanju za poticanje čitanja ELINET-a (Europske mreže za poticanje pismenosti) na stranici: http://www.eli-net.eu/good-practice/examples-of-good-practice/detail/project/family-reading-time, kao jedan od 5 primjera dobre prakse poticanja čitanja i pismenosti iz Hrvatske. Pripremila: |
Osnovna škola Milka Cepelića Vuka |